This column is mainly directed to the Israeli crowd, therefore, titles will be in English and Hebrew. However, every point will be expanded in Hebrew.

Intro - Why did I need to write this?

הקדמה - למה הצטרכתי לכתוב את זה בכלל?

אפשר לומר הרבה דברים על העם הישראלי, אבל בפועל - התרבות ברשת QuakeNet מאוד קלוקלת, תוך הרעשת הרשת באין-ספור אירועים, שרובם הוא פרסום.

כל זאת נובע, בעיקר, בגלל מלחמת קהילות לא נפסקת וילדותית, שאפשר בקלות למנוע. פה אני אפרט מספר נקודות שכדאי לכם לחשוב עליהם, אם אתם רוצים לשמור על הקהילה שלכם ועל חשבונכם.

פוסט זה מופנה בעיקר למנהלי קהילות, אך כולם מוזמנים ללמוד ממנו. כמו כן, פוסט זה ישמש ברפרנס לצוות הרשת במידה ויידרש לכך.

1. Control your people

1. שלטו באנשיכם

בכוונה זהו הסעיף הראשון. אתם המנהלים של הקהילה - אתם שולטים באנשיכם. התירוץ של "לא ידעתי" או "אני לא יכול לשלוט עליו" לא מתקבל. אתם מחליטים על האנשים שאתם מכניסים לקהילה ואתם בקלות גם יכולים להוציא אותם.
העבירו מסר לאנשיכם שאתם לא מעוניינים שיפרסמו בצד השני (קרי - הקהילות האחרות), דאגו לעקוב אחר המתרחש בצד השני בכדי לוודא שבאמת קורה, אפילו צרו קשר עם מנהל הקהילה השניה ואמרו לו שיש לו יד חופשית לשלוח אליו אנשים שעושים זאת - וטפלו בנושא ביד קשה, הרחיקו אנשים שעושים זאת.

במידה ותעמדו בנקודה זאת, הסיכוי שלכם או שלקהילתכם ייקרה משהו הוא אפסי, ואפילו נוכל לסמוך עליכם עם הזמן.

2. Control your channel

2. שלטו בחדרכם

כמו בסעיף הראשון, אתם שולטי החדר. אתם מחליטים מי יהיה בעל החדר (עם הדגל +n), מאסטר (דגל +m), אופ (דגל +o) וכד'. כמו כן אתם אחראים על כך שחדרכם עומד בחוקי הרשת, ובכך תוכלו גם להרחיק את המשתמשים שלא מוצאי-חן בעיניכם (ויש לכם את הכלים לעשות כן). ואני אחלק את זה ל-2:

א. אנשים שלא קשורים לקהילה או שפוגעים בקהילה שלכם - הסירו אותם מעליכם. אם מנהל הקהילה עובר על החוקים - אז הוא וכל החדר יוענש על כך.

ב. החוקים לא אומרים רק מה לא לעשות, אלא גם מה כן לעשות, כמו כן להרחיק ספאמרים. זה באחריותכם לטפל בחדר שלכם. אם מישהו מפריע לכם - תרחיקו אותו. אם מתקיפים אתכם בבוטים\קלונים - שימו את מוד הרשומים בלבד (+r).

3. Registered only is there for a reason

3. מוד הרשומים בלבד קיים בגלל סיבה

ואחת מהן היא להרחיק בוטים/קלונים מהערוץ.

תירוץ של "הרבה מהמשתמשים שלי לא מחוברים ל-Q" לא תקף וילדותי. לא סתם השקענו במדריכים מוסברים ובעברית בכדי לעזור לכולם. אתם רוצים לשמור על החדר שלכם - שימו את המוד, ותסירו אותו כשאתם חושבים שאין לכם ממה לחשוש. אל תתבכיינו על המשתמשים שלכם, במקום להתלונן אתם יכולים לעזור להם ולעצמכם.

4. Telling us about spammers won't help much regarding your community

4. להתלונן בפנינו על ספאמרים לא יעזור לקהילה שלכם

לא מעט פעמים אנשים באים ומתלוננים על אנשים שמספימים את הקהילה שלהם. זה לא נותן לכם נקודות זכות, וגם אין לנו הרבה מה לעשות עם זה. שתבינו - לוגים ותמונות ניתנים לזיוף בקלות ואינם נלקחים כהוכחות. אנחנו משתמשים באמצעים שלנו על-מנת לבדוק את התלונות, אם כי לרוב פשוט מתעלמים מתלונות לגבי קהילות. למה? כי הקהילה הישראלית כבר די שרפה את עצמה, ובגלל סעיפים 1, 2 ו-3 שלא ביצעתם.

ראשית - סדרו וטפלו בעצמכם, אחר-כך תפסיקו עם מלחמת הקהילות חסרת הטעם הזאת, ואולי בעתיד הכל יהיה הרבה יותר טוב.

לבוא אלינו, להתלונן על ספאמר ולצאת עם התשובות כפי שנרשם פה למעלה - מה הרווחתם מזה? הנה אני אומר את זה שוב - יש ספאמר? תרחיקו אותו. יש קלונים? שימו מוד +r.

5. Got suspended\G-Lined? don't bring your friends

5. הורחקתם\הושעתם? אל תביאו את חבריכם

אין כמו לראות אחרי השעיה את כל הקהילה בחדר העזרה ומתלוננת. באמת מחזה מדהים. וחסר תועלת. תאמינו לי - רק יוצר אנטגוניזם. מנהל הקהילה בלבד הוא זה שצריך להגיע. אנחנו ממילא לא נעזור למישהו ללא הדגלים המתאימים ולא ניתן לו פרטים, אז אם יש מישהו שממש רוצה להגיע ולדבר על זה - זה מנהל הקהילה. (שכנראה יקבל את אותם התשובות הסטנדרטיות).

6. Don't give owner to people you don't trust

6. אל תתנו בעלות על החדר למי שאתם לא סומכים

בקצרה - אף אחד לא יכול לחייב אתכם לתת להם בעלות על החדר. פשוט אל תיתנו, כי בקלות הם מורידים לכם את הדגלים וזהו - אין לכם מה לעשות יותר כי נתתם להם את החדר. אין סיבה לתת יותר מדגל המאסטר (+m), אז אל תתנו.

7. Are we suspending you in spite?

7. האם אנחנו משעים אתכם בכוונה?

לא. תאמינו לנו, יש לנו דברים הרבה יותר חשובים מלטפל בכם, אבל אתם פשוט לא משאירים לנו ברירה.

תלמדו לטפל בעצמכם ולא נצטרך להגיע למצב הזה.

8. Can you please unsuspend my channel\account?

8. אתם יכולים בבקשה להחזיר לי את החדר\חשבון?

גם אם תבקשו ותתחננו, זה לא יקרה. כשמגיעה ההשעייה זה כבר מאוחר מדי ועבר את גבול הטעם הטוב. גם לומר "זה לא אני" לא יעזור, כי השעיות מבוססות על הוכחות מדויקות ולא על ניחושים.

הושעתם? אל תנסו לשקר כנגד זה, אתם יודעים בדיוק למה, ואנחנו לא טיפשים. זה לא עוזר לתדמית שלכם.
אנחנו גם לא נגיד מתי ההשעייה תוסר, אז אין למה לשאול על כך. פשוט תבחרו בחדר אחר.

9. So where CAN we advertise?

9. אז איפה אנחנו כן יכולים לפרסם?

איפה שהחוקים מתירים, ובכללי - בתוך החדרים שלכם (לא בפרטי), באתר שלכם וכד'.

Good luck
בהצלחה